FINFLUENCER VS. FINANČNÝ SPROSTREDKOVATEĽ

09.12.2024

Aký je rozdiel medzi finfluencerom na youtube, instagrame atď. a licencovaným poradcom? Čomu akým regulátorom podliehame my finanční sprostredkovatelia? Na čom záleží finfluencerovi a na čom sprostredkovateľovi/ poradcovi? O tom sa dočítate v mojom článku. Zdroj inšpirácie na tento článok mám od Frantíška Michalovicha z Moneyfestu 2024.

Poznáte ten waw efekt na instagrame zo strany influencerov: "Začal som behať a keďže potrebujem silné kĺby tak tu mám kolegénik a akurát mám na neho 30% zľavu, následne po behu sa idem vyčílovať a potrebujem cbd na lepší spánok a keď kliknete na tento link dá Vám to zľavičku, medzitým si dohodnem spoluprácu s cestovnou kanceláriou a vycestuje, ukáže Vám ako sa mu / jej hneď darí. To je všetko v poriadku, problém je, ak to dôjde až do toho bodu, že darí sa mi lebo tradujem a ukazuje Vám aký je úspešný "perscinky" (prstene) na každom prste.

Alebo druhý scenár príbeh: "Bol som chudák roznášal som pizzu, zmokol som, ale kamarát mi ukázal investovanie do tých najlepších akcií, už som bol skoro na ulici ale dnes sa topím v peniazoch. Bol som nikto a som niekto, mne nikto nedal pečené holuby do úst. ALE Vy to predsa môžete mať tie rolexky a Lambo stačí si iba kúpiť ten kurzík za 40€ mesačne od influencera."

Problém je, že ak si kurz kúpi 100 ľudí, finfluencer bude mať 4000€ mesačne ale Vy nie. Druhým problémom je to, že sa neukazuje, že na zbohatnutie treba istý čas a hlavne disciplínu, ale že sa ukazuje pozlátko hneď a zaraz.

Aký je teda rozdiel medzi finfluencerom a poradcom?

Finfluencer potrebuje vyvolať waw efekt hneď a zaraz a mať penieze z reklamy, propagácie produktu, rýchlo niečo odporúčať a ideálne tým to končí a neniesť už žiadnu zodpovednosť za prípadne straty tých ľudí, kde človek na tradingu môže "vypáliť účet" čiže prvý účet vynulovať alebo výberom nevhodnej akcie čakať kým vzrastie naspäť aj roky, roky.

Výsledok: 7 z 10 ľudí je na brokerských účtoch v strate.

Finančný poradca potrebuje vzťah stretnutie s klientom, následne mať tú najlepšiu ponuku produktov a ak chceme robiť dlhodobo svoju prácu záleží nám na tom aby klient na investíciách rástol, nakoľko následne získavame od spokojného klienta odporúčania na ďalších ľudí z jeho okolia. Ide nám o to aby sme dlhodobo riešili klientov a mali s nimi vzťah a musíme byť pre klientov pridanou hodnotou.

Výsledok: Pri spolupráci 3 a viac rokov je mojich 10 z 10 klientov v zisku.

Citujem:

"Finanční sprostredkovatelia podliehame regulácii Národnej banky Slovenska, kde záleží na tom aby klient sa nepreúveroval, aby zároveň finanční agenti boli regulovaní a mali licenciu. V 90tých rokov bol problém vo finančnom sektore, apelujeme na finančné plánovanie a odbornosť finančníkov. Podliehame my licencovaní finančníci etickému kódexu." JUDr. Darina Huttová generálna tajomníčka Asociácie finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov AFISP.

Na záver poviem ako to vnímam ja. Už keď niekto niečo odporúča musí byť o tom sám presvedčený, ideálne mať znalosť o produkte, službe. Ja napríklad fondy, ktoré odporúčam klientom aj ja sám využívam. Ďalej to je to, čo ja mám zakorenené v sebe a to učím aj mojich kolegov v tíme: "Ak už spravuješ klienta, dal si mu svoj záväzok, buď tu pre neho dlhodobo." Podpisom zmluvy to nekončí ale práve naopak začína. Mojim cieľom je finančný rast mojich klientov vrátane servisu a dlhodobej starostlivosti. Zároveň verím, že aj moji klienti spoluprácu so mnou vnímajú na dlhodobo kľudne aj celý život, prípadne generačne pre ich deti, vnúčatá. Ing. Jaroslav Marčák

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky